jona - it's not about the fish
Deze tekst komt ook uit het leesrooster van Bettuelle.
Ze heeft er een fantastische blog over geschreven! Mijn eerste gedachte naar het lezen van de eerste twee hoofdstukken van Jona was:
"Het gaat niet om die vis".
Wel bij de vele knutselwerkjes die ik bij dit bijbelverhaal heb voorbereid.,... die gingen altijd over de vis... En als kind was de vis voor mij ook de hoofdpersoon, hele voorstellingen kon ik daarbij maken.
Maar: "It's not about the fish".
In dit verhaal zit zoveel meer dan het spektakel dat een man in zijn geheel opgeslokt wordt door een vis. Dit verhaal gaat over God. Over zijn goedheid, zijn genade. Het verhaal is een voorafschaduwing naar Jezus, naar Zijn reddingswerk. Toen Jona weer in het land van de levenden verscheen was er genade voor Ninevé. Nadat Jezus opstond uit de dood, kwam Gods genade beschikbaar voor alle volken. Jona wees Gods genade voor Ninevé af; hij bleef erover zitten mokken. En wat doen ik? Blijf ik hangen in gemopper (over oneerlijkheid/ onrecht?....???) of ontvang ik de genade die ik iedere dag zo hard nodig heb?
materialen
klik om doorverwezen te worden naar verkooppunten
| Gansai Tambi waterverf (inclusief goudverf) | witte gelpen SIGNO uniball broad. |
| Lamy aquaplus waterverf | boekbinderslijmstick |
| Faber Castel Pitt Artist Pen (xS) | Leesrooster Bettuelle |
| Faber castel Pitt artist Pen (F) | Zelfgemaakte stempel doornenkroon |
| StazOn stempelinkt zwart | pons voor tabs |
| Witte ecoline | Neocollor II |








Reactie schrijven